fbpx

Nowa Lewica

Najnowsze informacje - Nowa Lewica

Treść umowy koalicyjnej
Treść umowy koalicyjnej
Treść umowy koalicyjnej

Treść umowy koalicyjnej

My, niżej podpisani przedstawiciele:

Koalicyjnego Komitetu Wyborczego Koalicja Obywatelska PO .N IPL Zieloni (dalej "Koalicja Obywatelska"), reprezentowanego...

10.11.2023

Treść umowy koalicyjnej

My, niżej podpisani przedstawiciele:

Koalicyjnego Komitetu Wyborczego Koalicja Obywatelska PO .N IPL Zieloni (dalej "Koalicja Obywatelska"), reprezentowanego...

10.11.2023

Raport o stanie państwa
Raport o stanie państwa
Raport o stanie państwa

Raport o stanie państwa

Po 8 latach rządów PiS państwo jest w złym stanie. Lewica rzeczowo i merytorycznie w najnowszej publikacji ocenia i opisuje wszystkie błędy i zaniedbania obecnej władzy. ...

18.06.2023

Raport o stanie państwa

Po 8 latach rządów PiS państwo jest w złym stanie. Lewica rzeczowo i merytorycznie w najnowszej publikacji ocenia i opisuje wszystkie błędy i zaniedbania obecnej władzy. ...

18.06.2023

Kompleksowy plan wzmocnienia bezpieczeństwa Polski
Kompleksowy plan wzmocnienia bezpieczeństwa Polski
Kompleksowy plan wzmocnienia bezpieczeństwa Polski

Kompleksowy plan wzmocnienia bezpieczeństwa Polski

- Powołanie Agencji Cyberbezpieczeństwa oraz wprowadzenie zakazu inwigilacji w Internecie bez zgody sądu; rozwój krajowego przemysłu zbrojeniowego, kontynuacja...

24.02.2023

Kompleksowy plan wzmocnienia bezpieczeństwa Polski

- Powołanie Agencji Cyberbezpieczeństwa oraz wprowadzenie zakazu inwigilacji w Internecie bez zgody sądu; rozwój krajowego przemysłu zbrojeniowego, kontynuacja...

24.02.2023

Arrow
Arrow
Slider

Pozostałe aktualności

Pegasus. Trela: Celem komisji śledczej jest pokazanie, że to oprogramowanie kupiono po to, żeby zbierać haki na ludzi
25.04.2024

Pegasus. Trela: Celem komisji śledczej jest pokazanie, że to oprogramowanie kupiono po to, żeby zbierać haki na ludzi

Pani Marszałek! Wysoka Izbo! Gdyby spróbować cofnąć się dwa i pół roku, do poprzedniej kadencji, to pewnie na mównicę wyszedłby pan minister Warchoł i powiedziałby: o czym Wy chcecie dyskutować, nie ma żadnego Pegasusa, nic nie kupowaliśmy, czego od nas chcecie? Dzisiaj pan minister Warchoł...
Czytaj dalej

Za 10 lat ponad 1,7 tys. wagonów pasażerskich, 245 lokomotyw i niemal 900 elektrycznych zespołów trakcyjnych kursujących po polskich torach może przekroczyć 40 lat. Zdaniem magazynu Forbes.pl (10.01.2020) oznacza to konieczność szybkiej modernizacji lub zakupu nowych pojazdów.

W 2018 roku 80 proc. lokomotyw spalinowych przekroczyło 40 lat. Pośród lokomotyw elektrycznych w roku 2018 było takich tylko 5 proc, ale to pozorny powód do radości – za 5 lat ów wiek graniczny przekroczy aż 77 proc. lokomotyw. Z wagonami nie jest lepiej.

Gołym okiem widać, że na tym rynku potrzebne są zdecydowane posunięcia – przede wszystkim odmłodzenie taboru, co jednocześnie będzie oznaczać przystosowanie go do nowych warunków. Chodzi oczywiście o nowe, bądź poważnie zmodernizowane tory, o nową infrastrukturę dworcową i przeładunkową, ale także o konkurencję, która nie tyle puka do drzwi, co już po polskich torach jeździ, a ma zamiar jeździć więcej i dalej.

Jak podała Rzeczpospolita (13.01.2020) monopolem PKP InterCity już w tym roku zachwiać może prywatny przewoźnik czeski - #LeoExpress.

On już w weekendy jeździ z Pragi do Krakowa i Wrocławia, ale ma też zgodę na trasę z Pragi do Terespola przez Katowice i Warszawę, a od grudnia będzie woził pasażerów z Krakowa do Warszawy.
Inny czeski przewoźnik - #RegioJet, planuje kursy z Pragi przez Kraków i Przemyśl do stacji Mościska na Ukrainie.

Po zderzakach InterCity depce również niemiecka #Arriva. Niemcy przymierzają się do tras Wrocław-Szczecin, Łódź-Szczecin, Olsztyn-Szczecin, a także Katowice-Wejherowo.

Jak twierdzi „Rz” za dwa-trzy lata na polskich torach może pojawić się inny niemiecki przewoźnik #FlixTrain.

Dobra wiadomość, jaka tym informacjom towarzyszy jest taka, że zagraniczna konkurencja spowoduje obniżkę cen biletów. Bilety w czeskich ekspresach między Warszawą a Katowicami i Krakowem miałyby kosztować 60-80 zł na dzień przed wyjazdem, a w promocjach jeszcze mniej.

Na razie jednak PKP Energetyka, tłumacząc się wzrostem cen energii elektrycznej, swoje ceny spółkom przewozowym podnosi – niekiedy drastycznie. Na przykład Kolejom Mazowieckim o 65 proc. Te z kolei o 10 proc. podniosły ceny biletów, ale pewnie to nie jest cena ostateczna.

- Szacujemy, że ok. 57 proc. zwiększonych kosztów energii i wynagrodzeń zrekompensuje Województwo Mazowieckie, a pozostałą część pokryją dodatkowe przychody wynikające ze wzrostu cen biletów - podaje Business Insider Polska Dorota Nowakowska, dyrektor biura prasowego KM. (17.01.2020)

Nasi przewoźnicy nie tryskają jednak radością, wręcz przeciwnie – patrzą w przyszłość z dużą niepewnością.

Niesłusznie. Michał Beim z Instytut Sobieskiego twierdzi, że konkurencja powodowała w Europie spadek cen, a w konsekwencji wzrost zainteresowania podróżnych koleją i zwiększenie liczby pasażerów, na czym korzystali wszyscy.

Jak to zwykle bywa najlepszym weryfikatorem takich zapowiedzi i wybiegających w przyszłość wyliczeń, jest praktyka, po prostu. Czyli: pożyjemy-zobaczymy.

Prof. Bogusław Liberadzki, eurodeputowany SLD

Newsletter

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera!
W związku z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 o ochronie danych, wyrażam zgodę na gromadzenie, przetwarzanie oraz wykorzystywanie przez Nową Lewicę przekazanych przeze mnie danych osobowych w celach informacyjnych i promocyjnych związanych z działalnością Nowej Lewicy w celach administracyjnych na użytek newslettera, w szczególności wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną newslettera oraz informacji o przedsięwzięciach organizowanych lub współorganizowanych przez Nową Lewicę, a także informacji o bieżących wydarzeniach politycznych. Czytaj dalej...

Nowa Lewica w mediach

Dalej
Wstecz
Kwiecień 2024

Najnowsze wydarzenia

Brak wydarzeń

Nowa Lewica

Simple Social Media Stream: There is no feed data to display!

Polityka prywatności | Polityka cookies © 2021 Nowa Lewica. Projekt i wykonanie: Hedea.pl

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Rozumiem